השקעה בהון האנושי – הנכס המשתלם ביותר

כתבה שהתפרסמה באתר דה-מרקר

 

בזמן שהמשק נמצא בחוסר יציבות, נדרשים חברות וארגונים לחפש פתרונות יצירתיים לשמירה על ההון האנושי הקיים. בניסיון לתהות על קנקנה של התופעה בחרנו לראיין את ויקי לביא-משל, מאסטר טריינרית בעולמות ה-NLP והמיינדפולנס, המובילה תהליכים ממוקדים בעולם העסקים עד לרמת הפרט

 

החיפוש אחר חיים מאושרים הוא אחד האתגרים הגדולים הניצבים בפני כל אחד ואחת מאיתנו. נדבך מהותי בתהליך החיפוש המתואר מקורו בשוק העבודה, המתבסס על שאיפה להגיע לתחושות סיפוק ושייכות מיטבית.

"מחקרים הוכיחו כי הדבר הראשון שאדם מחפש בחיים הוא ערך, קל וחומר בעולם העבודה של היום המתאפיין בדינאמיות יתרה", אומרת ויקי לביא-משל, מאסטר טריינירית בשיטת ה-NLP והמיינדפולנס, המובילה למעלה מעשור מנכ"לים ובעלי תפקידים בחברות ובארגונים, באמצעות תהליכים ממוקדים שנועדו להוביל אותם למימוש עצמי, יחד עם מלוא הפוטנציאל הגלום בהם במישור העסקי.

הקו המנחה המוביל את לביא-משל לאורך הקריירה מתמקד בתהליך אפקטיבי, כזה הבוחן בצורה מדוקדקת את צרכי החברה והארגון, לרבות מציאת מכנה משותף בין העובד למערכת. "אני משתמשת בכלים ניהוליים המשולבים יחד עם העולם הרגשי. המטרה היא בסופו של דבר, לשנות את התודעה והתפיסה הן של השדרה הניהולית והן של העובדים, כך שיוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר ולחבר את כלל הנקודות לטובת תפקוד פרודוקטיבי יותר, ממנו כל הצדדים מרוויחים", אומרת לביא-משל.

Vicky Meshel ‏

דוקטורית לנפש
אל עולמות ה-NLP והמיינדפולנס נחשפה לביא-משל (43) לאחר משבר אישי שעברה. "חיפשתי אחר פתרון עמוק שיסב לי שלווה ברמה הנפשית, יחד עם יכולת לשנות את דפוסי החשיבה וההתנהגות, כזה שיילך איתי לכל מקום בחיים", היא מספרת, תוך שהיא פורסת את משנתה ביחס לייחודיות השיטה אליה נחשפה. "ה-NLP פתח בפני צוהר לעולם מרתק, באמצעות גישה המאפשרת את שיפור התקשורת והביטחון העצמי, בעוד המיינדפולנס מפתח חוסן נפשי ומספק איזון כדי להגיע לאיזון פנימי. בעיקר התחברתי לעובדה שזו שיטה המסייעת במציאת פתרונות כאן ועכשיו, כחלק אינטגרלי מיצירת דפוסי מחשבה והתנהגויות אותם ניתן ליישם בכל תחום בחיים".

ייחודיות תהליך הליווי המובל על ידי לביא-משל, מתרכז בכלים אקלקטיים המותאמים לנפש של כל אדם. לקוחותיה אף מכנים אותה "דוקטורית לנפש" המסוגלת ליצור קשר אישי איתם, שמצידם מביעים בה אמון גורף כחלק מתהליך זרימה טבעי המוביל אותם לשיפור מהותי בדפוסי התנהגות ומחשבה.

יצוין כי הסדנאות שפיתחה יחד עם הרצאות חווייתיות לאירגונים וחברות אותן היא מובילה ביד רמה עוסקות בחידוד מיומנויות מקצועיות ובינאישיות, המשולבות בעת ובעונה אחת עם תהליכים ארגוניים. תהליך זה נועד להוביל להגדלת המחויבות של העובדים ולשיפור התפוקה שלהם בצורה משמעותית למען הארגון.

לדבריה: "ישנה חשיבות עליונה לכך שהעובדים יהיו מחוברים לערכי המותג, אך במקביל לייצר הלימה יחד עם החזון האישי שלהם. התהליך הזה מסייע למקבלי ההחלטות להבין כי השקעה בהון האנושי היא הנכס המשתלם ביותר, וכזה שיוכל לסייע להם לפרוץ את תקרת הזכוכית".

תוכנית הליווי של לביא-משל המותאמת אישית לכל עסק, תחומה לממוצע של 12 מפגשים. בשיחה עימה היא מציינת: "מהניסיון שלי, אדם שמעוניין לנהל את חייו בצורה המיטבית, חייב ללמוד לשלוט קודם כל בעולם הרגשי שלו. אני מאמינה ששיפור איכות החיים של כל אדם טמונה בידיו, שכן כל פעולה שאנחנו עושים בסופו של יום, גם אם היא שכלתנית, מונעת דרך הלא מודע. באמצעות ה-NLP והמיינדפולנס אנחנו לומדים להגיע בגישה סקרנית וראש פתוח, לא להיות מקובעים ולפעול מתוך אנרגיה פנימית חיובית, ללא שום דעות קודמות. התפקיד שלי הוא לסייע להסיר חסמים ולהציף את הגורמים המעכבים בדרך להגשמה עצמית מלאה".

מהו טיפ "הזהב" שלך עבור בעלי עסקים וחברות במשק ?
"חשוב להבין שלפני הכל, אנשים עושים עסקים עם אנשים. לכן, בעל עסק או מנכ"ל שייהנה מתהליך ליווי עסקי ותהליכים ארגוניים מבוססי Nlp ומיינדפולנס, ייהנה גם מעובדים מרוצים ומאושרים יותר, וגם מיחסי אנוש מצויינים בין כל הגורמים. בסוף, אנחנו לא רוצים רק לסגור עסקאות, אלא לפתוח מערכות יחסים לאורך זמן".

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

שיתוף